Overslaan naar inhoud

Algemene voorwaarden

“Walhalla Coworking – Celma BV”

1. Algemeen 
1.1.Deze algemene verkoopsvoorwaarden (hierna “Voorwaarden”) van CELMA BV – WALHALLA COWORKING, hierna genoemd “Walhalla”, met maatschappelijke zetel te Middenlaan 29, BE-3800 Sint-Truiden met BTW nummer BE 0672.913.249, zijn van toepassing op alle offertes, werken, prestaties en overeenkomsten van Walhalla en de klant (hierna Klant), tenzij uitdrukkelijk anders werd overeengekomen. Alle andere algemene voorwaarden worden uitdrukkelijk verworpen. De Voorwaarden worden aan de Klant bij het aangaan van de contractuele relatie ter kennis gebracht. 
1.2 Bekendmaking van deze Voorwaarden geschiedt door vermelding door Walhalla. De Klant krijgt ten alle tijden de mogelijkheid de Voorwaarden in te zien, dan wel op online webpage of via link, dan wel schriftelijk bijgevoegd bij de communicatie. De Klant kan op eerste verzoek per mail aan info@walhallacoworking.be een exemplaar nogmaals ontvangen. 
1.3 De eventuele vernietigbaarheid of nietigheid van een bepaling van de overeenkomst en/of deze tekst laat de geldigheid van het overige deel van de overeenkomst / Voorwaarden onverlet. In plaats van het vernietigde of nietige deel geldt dan als overeengekomen hetgeen op wettelijk toelaatbare wijze het dichtst komt bij hetgeen partijen overeengekomen zouden zijn, indien zij de nietigheid of vernietigbaarheid gekend zouden hebben. 
1.4 Walhalla kan deze algemene Voorwaarden en informatie op elk ogenblik en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen. De versie van de Voorwaarden die in voege was op het moment bestelling of aanvaarding van een offerte blijft voor de hieruit voortvloeiende opdracht van toepassing. 

2. Prijzen, bestellingen en abonnementen
2.1 De door Walhalla gemaakte offertes zijn geldig gedurende 30 dagen en slechts voor zover de vermelde prijzen redelijkerwijze correct verondersteld kunnen worden. Na 30 dagen hebben zij een louter informatieve waarde.
2.2 Alle prijzen zijn steeds inclusief BTW (tenzij anders vermeld). Alle taksen en belastingen vallen ten laste van de klant. Indien er een BTW aanpassing is, dan heeft Walhalla het recht deze aanpassing uit te voeren op alle betrokken facturen. 
2.3 Zolang de prijsofferte niet is aanvaard, reserveert Walhalla zich het recht deze te herzien. Walhalla is slechts gebonden aan de offerte na expliciete en schriftelijke aanvaarding door de Klant. Indien de aanvaarding, zelfs op ondergeschikte punten, afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is Walhalla daaraan niet gebonden. Enkel aanvaarde schriftelijke offertes zijn bindend. 
2.4 Door de plaatsing van de bestelling of bevestiging van de offerte erkent de Klant volledig geïnformeerd te zijn en te begrijpen wat in de offerte met de daarbij horende Voorwaarden staat. Elke bestelling door de Klant verbindt de Klant. Walhalla zal slechts gebonden zijn door een bestelling van de Klant indien Walhalla uitdrukkelijk en schriftelijk bevestigd heeft deze te aanvaarden. De overeenkomst komt pas tot stand na aanvaarding van de bestelling.
2.5 Een samengestelde prijsopgave verplicht Walhalla niet tot het aanbieden van de diensten.
2.6 De Klant kan gebruik maken van een desk in de coworking plek vanaf ontvangst van het totaalbedrag van de beurtenkaart, de betaling van een dagpas of vanaf de betaling van het eerste maandbedrag van het abonnement. 
2.7 Prijsvermeldingen in prijslijsten, op de website of op andere media zijn louter indicatief en hebben geen bindend karakter.
2.8 Walhalla kan op ieder moment het tarief verhogen indien haar bedrijfsvoering dit noodzakelijk vindt.
2.9 Een beurtenkaart dient te worden gebruikt binnen de 12 maanden na aankoop.
2.10 Abonnementen in de open space zijn maandelijks verlengbaar. Abonnementen op een privé werkplek lopen per kwartaal (drie maanden) en worden stilzwijgend verlengd, tenzij de Klant voor ingang van de laatste maand schriftelijk aangeeft het abonnement te willen stopzetten.
2.11 Bij bevestiging van een dienstovereenkomst, in de vorm van een abonnement, krijgt de Klant toegang tot de kantoren door middel van een digitale sleutel. Zodra de overeenkomst eindigt, wordt deze sleutel gedesactiveerd. 
2.12 Bezitters van een beurtenkaart kunnen gebruik maken van de coworking tijdens de reguliere openingsuren, van maandag tot en met vrijdag van 8u30 tot 18u, met uitzondering van feestdagen die op een weekdag vallen.

3. Annulering - ontbinding van de overeenkomst
3.1 De annulering van een overeenkomst in de vorm van een abonnement door de Klant is mogelijk zolang de klant nog geen gebruik heeft gemaakt van de kantoren van Walhalla en mits betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 25% van het totaalbedrag van de werkplekwaarde van een maand. Het eventueel betaalde voorschot blijft hoe dan ook verworven door Walhalla.
3.2 De annulering van de reservatie van een vergaderzaal/open space kan kosteloos tot een week voor de vastgelegde datum. Een annulering minder dan zeven dagen voor de vastgelegde datum is mogelijk mits betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 25% van het totaalbedrag van de werkplekwaarde van een maand. Het eventueel betaalde voorschot blijft hoe dan ook verworven door Walhalla. Wanneer de Klant verstek laat gaan op de datum van reservatie, zal het volledige bedrag worden gefactureerd.
3.3 Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat Walhalla gerechtigd is de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en van rechtswege met onmiddellijke ingang te beëindigen, middels een aangetekend schrijven aan de Klant met uitwerking op datum van verzending en zonder enige noodzaak deze ontbinding in rechte te vorderen, in het geval de Klant in staat van faillissement is verklaard, de Klant een gerechtelijk akkoord heeft gevraagd of aanvaard, of meer algemeen de Klant in staking van betaling verkeert, bij niet-betaling van één of meer facturen op hun vervaldag door de Klant of indien de Klant herhaaldelijk overlast bezorgt aan de andere werkplekgebruikers. 

4. Betalingsvoorwaarden 
4.1. Al de facturen zijn betaalbaar op de vervaldag en het rekeningnummer zoals vermeld op de facturen.
4.2 Bij niet-betaling op de vervaldag is de Klant van rechtswege en zonder verdere ingebrekestelling een interest verschuldigd van 12% op het totaalbedrag van de factuur. 
4.3 Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke invorderingskosten van facturen zijn voor rekening van de Klant, met een minimum verschuldigde schadevergoeding van 15% van het totaalbedrag van elke factuur.
4.4 Bij niet betaling van een factuur op haar vervaldag heeft Walhalla het recht om haar verbintenissen op te schorten en om deze en alle andere overeenkomsten met de Klant te beëindigen en wordt het verschuldigde saldo van alle andere, zelfs nog niet vervallen facturen, onmiddellijk opeisbaar door Walhalla. De toegang tot de kantoren van Walhalla wordt dan aan de Klant geweigerd.
4.5 De Klant is niet gerechtigd tot schuldvergelijking ten aanzien van Walhalla. 

5. Klachten 
5.1 Klachten betreffende facturen dienen binnen 7 kalenderdagen na factuurdatum per gemotiveerd aangetekend schrijven meegedeeld te worden aan Walhalla. Bij gebrek aan tijdige klacht wordt de factuur geacht als definitief aanvaard. 
5.2 De Klant kan een betaling slechts opschorten indien hij aantoont dat Walhalla een contractuele verplichting niet nagekomen is en hij Walhalla daarvan voorafgaandelijk bij aangetekende brief op de hoogte heeft gebracht. In elk geval kan het bedrag van de opgeschorte betaling enkel betrekking hebben op dat deel van het goed of de dienst dat betrekking heeft op de beweerde niet-nakoming van de contractuele verplichting. Een opschorting van betaling door de Klant is enkel mogelijk indien (het deel) van het goed of dienst afzonderlijk identificeerbaar is op een factuur. 


6. Aansprakelijkheid 
6.1 Het gebruik van een werkplek - hetzij in de open space, hetzij een privé bureau - wordt beschouwd als een dienstverlening van Walhalla richting de Klant en valt niet onder de huurwetgeving.
6.2 Walhalla doet afstand van verhaal en is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke schade of verlies van privé eigendommen die door de Klant worden achtergelaten in de kantoren van Walhalla.
6.3 Walhalla kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige fout (zelfs een grove fout) van haar of haar aangestelden, behoudens ingeval van bedrog. Walhalla zal, wat ook de oorzaak, de vorm of het voorwerp is van de vordering waarbij de aansprakelijkheid wordt ingeroepen, in geen geval aansprakelijk kunnen worden gesteld voor enige gevolgschade zoals bijvoorbeeld verlies van verwachte winst, daling van omzet, verhoogde operationele kosten, verlies van cliënteel, welke de Klant of derden zouden lijden ten gevolge van enige fout of nalatigheid van Walhalla of een aangestelde. 
6.4 De aansprakelijkheid van Walhalla met betrekking tot aan de klant geleverde diensten, na klacht conform art. 5.1, is in elk geval beperkt tot ofwel de terugbetaling van de prijs van het niet-conforme deel van de prestatie zonder enig recht van de klant op een andere schadevergoeding, ofwel het opnieuw uitvoeren van de diensten, naar keuze van Walhalla.
6.5 De totale aansprakelijkheid van Walhalla zal nooit meer bedragen dan de prijs die door de Klant aan Walhalla werd betaald voor de diensten die aanleiding gaven tot het schadegeval.
6.6 De toegang die aan de Klant wordt verleend tot de kantoren van Walhalla is voor hem en hij mag op geen enkele wijze daarvan zelf een commerciële exploitatie uitoefenen. De digitale sleutel mag niet worden gedeeld met derden.
6.7 De toegang die aan de Klant wordt verleend tot de kantoren van Walhalla is van louter professionele aard en kan dus niet worden gebruikt voor privé aangelegenheden. 

7. Overmacht 
7.1 Walhalla is niet aansprakelijk voor een vertraging, verhindering, herleiding of niet-uitvoering van haar verbintenissen indien deze te wijten is aan overmacht en geven haar het recht om haar verbintenissen op te schorten.
7.2 Indien de overmacht van blijvende aard is en gedurende meer dan een ononderbroken periode van negentig (90) kalenderdagen aanhoudt, dan heeft elke partij het recht om de overeenkomst onmiddellijk, eenzijdig te beëindigen door middel van een aangetekend schrijven, zonder dat er enige schadevergoeding verschuldigd is. 
7.3 Reeds geleverde prestaties door Walhalla tot aan het moment van overmacht worden integraal aangerekend aan de Klant.
7.4 Voorbeelden van situaties van overmacht zijn, doch niet limitatief: oorlog, oproer, rellen, ontploffingen, terreurdaden, stakingen of sociale conflicten, overheidsmaatregelen genomen in het algemeen belang of de volksgezondheid, milieurampen, ... 

8. Dataprotectie en Privacy
8.1 De partijen zullen persoonsgebonden data enkel voor contractueel bepaalde doeleinden verwerken, gebruiken of stockeren met inachtneming van de toepasselijke wetgeving.
8.2 Walhalla respecteert het recht op privacy van zijn Klanten en gebruikers conform de vigerende Belgische, Europese en internationale wetgeving. Alle gegevens van natuurlijke personen door Walhalla verzameld in het kader van marketing-acties worden behandeld volgens het privacybeleid, dat u op de website van Walhalla kunt terugvinden.

9. Referentie
9.1 De klant gaat ermee akkoord dat de door Walhalla voor de Klant gerealiseerde samenwerking wordt opgenomen in het referentieportfolio van Walhalla en mag gebruikt worden als promotiemateriaal en deze o.m. te publiceren op de website of op sociale media, tenzij dit uitdrukkelijk schriftelijk anders wordt verzocht door de Klant.
9.2 Walhalla zal regelmatig beeldmateriaal publiceren op de website of op sociale media van de dagelijkse werking in de coworking plekken. Indien de Klant niet in beeld wil verschijnen, dient hij dit bij de start van de overeenkomst te melden.

10. Tracking
10.1 Walhalla maakt gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de websitegebruiken en hoe effectief de Adwords-advertenties van Walhalla bij Google zoekresultaatpagina’s zijn. De aldus verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (IP-adres), overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Lees het privacy beleid van Google voor meer informatie. U treft ook ons privacy beleid aan op onze website https://www.walhallacoworking.be/privacybeleid.
10.2 Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de Website aan te kunnen verstrekken en om haar adverteerders informatie over de effectiviteit van hun campagnes te kunnen bieden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Walhalla heeft hier geen invloed op. Walhalla heeft Google geen toestemming gegeven om via verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.
10.3 Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van de Website en dragen zorg voor het vertrouwelijk karakter van de informatie verstrekt door de Koper. De Verkoper voegt zich dan ook naar de Belgische Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. Meer info vind je hier.
10.4 Walhalla maakt gebruikt van cookies. Onze website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om je een betere gebruikerservaring te bieden wanneer je onze Website bezoekt en laat ons ook toe onze Website te optimaliseren. Zonder jouw voorafgaande toestemming plaatsen wij uitsluitend de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze website correct te laten werken. Voor alle andere cookies vragen wij eerst jouw toestemming. Wij gebruiken in eerste instantie “First party cookies”. Dat zijn technische cookies die gebruikt worden door de website en die tot doel hebben de site optimaal te laten functioneren. Voorbeeld: instellingen die de gebruiker bij de vorige bezoeken aan de site heeft gedaan, of nog: een vooraf ingevuld formulier met data dat de gebruiker tijdens vorige bezoeken heeft gedaan. Dat maakt het voor de gebruiker allemaal een stuk gebruiksvriendelijker en efficiënter. Wij gebruiken verder nog een aantal “Third party cookies”. Dat zijn technische cookies die gebruikt worden door derde partijen en die tot doel hebben ons te informeren over je browsing gedrag en over je technische gegevens. Zo kunnen we leren wat je leuk vindt en wat minder.


11. Communicatie
11.1 Klanten worden automatisch ingeschreven op de nieuwsbrief. Informatie zal via die weg meegedeeld worden. Dringende berichten worden via whatsapp verspreid.
11.2 Bezoekers worden niet automatisch ingeschreven op de nieuwsbrief maar dienen zichzelf aan te melden op de homepage van de website. Klanten en personen die ons via het contactformulier hebben gecontacteerd worden wel opgenomen in de nieuwsbrief database. Klanten die de nieuwsbrief, promoties of aankondigingen niet meer wensen te ontvangen kunnen zich eenvoudig uitschrijven onderaan de nieuwsbrief. Indien de klant of bezoeker hierbij hulp zou wensen, kan hij een verzoek richten aan info@walhallacoworking.be dat binnen zo kort mogelijk tijd na ontvangst van het verzoek zal worden behandeld.


12. Toepasselijk recht
13.1 Elke betwisting of rechtsvordering die verband houdt met de uitvoering van huidige overeenkomst wordt beheerst door het Belgische recht en valt onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Hasselt. 
Versie 11/02/2024